• Bild
  • Stäng
$Template.Join('', $allProductImages)
Läs gärna igenom Vanliga frågor & svar innan du kontaktar oss.
Där finns kanske svaret du söker!

Det är lättast att kommunicera med oss via mail:

[email protected]

…alternativt ringa oss under vardagar 08:00 - 18:00.

08-72 00 797

Uppge alltid ditt ordernummer vid all kommunikation med oss.

Vår kundtjänst hanterar inga fakturor eller betalningar. Fakturafrågor hänvisas istället till Klarna AB:
08-120 120 10
klarna.se
 

Butiker & öppettider »

Att shoppa på Hollywood.se är enkelt!

Du behöver inte ansöka om medlemskap eller logga in för att handla.
När du är i kassan fyller du i:

• Namn, adress och din kontaktinfo
• Betalningsmetod
• Fraktsätt
• Klickar på Köp-knappen

...och allt är klart!

Givetvis sparas dina kontaktuppgifter och din orderinformation.
Dessa uppgifter mailas även till dig tillsammans med ditt tracking-nummer och login för senare bruk.

Vill du följa upp din order, så använder du ditt login under "Logga in".
Här kan du se din orderstatistik och exakt var ditt paket befinner sig.

När paketet är på ditt utlämningsställe får du ett mejl eller sms.

Du måste vara 18 år för att handla på Hollywood.se.

 

 

Vanliga frågor & svar

När är kundtjänst öppet?
Vår kundtjänst är öppen kontorstid vardagar, måndag till fredag. Du kan skicka ett mail till oss så besvarar vi så fort som möjligt, alternativt ringa oss på helgfria vardagar mellan klockan 08.00-12.00 eller 13.00-16.00 så hjälper vi dig på bästa möjliga sätt. Det är dock väldigt viktigt att du har ditt ordernummer redo i kommunikation med oss, så vi snabbt ska kunna hjälpa till!
Var är mitt paket?
När du beställer hos oss får du alltid ett bekräftelse-mail när vi skickar ut dina varor. I detta mail finns en länk och genom att klicka på länken kan du spåra ditt paket. Spårningen aktiveras först när speditören registrerat försändelsen, därför kan det hända att länken inte fungerar precis när bekräftelse-mailet skickas ut. Om du spårar ditt paket och ser att det finns hos ditt ombud, behöver du ej invänta en avi via post/SMS, utan du kan med hjälp av ditt kollinummer som står i spårningslänken, och legitimation, hämta ut ditt paket! Tyvärr är det inte möjligt att i efterhand ändra leveransadress på en order.
Har ni mottagit min retur?
På grund av högt tryck i onlinebutiken kan din retur i dagsläget ta längre tid än vanligt. Din retur hanteras inom 21 dagar från det att vi mottagit ditt paket. Så fort din retur har blivit registrerad och öppnad kommer du få ett mail som bekräftar detta. Har du inte fått en bekräftelse på att vi hanterat er retur inom 30 dagar från det att ni skickade tillbaka paketet, kontakta oss på [email protected], så ska vi försöka lösa problemet!
När får jag tillbaka pengarna för min retur?
För tillfället har vi högt tryck i onlinebutiken, vilket resulterar i att återbetalningarna kan bli något försenade. När du fått en bekräftelse på att din retur har blivit registrerad och hanterad, så kommer du därefter bli återbetalad. Du kan se din återbetalning på ditt kontoutdrag inom 5 bankdagar räknat från och med dagen du fick din returbekräftelse från oss. Återbetalningen görs alltid till samma betaltjänst som användes vid köpet.
Jag har inte fått alla varor i min order, vad händer nu?
Då vi för tillfället har många bra kampanjer och erbjudanden, så kan det hända att vissa av produkterna ni beställt hunnit ta slut i lager. Anledningen till att produkterna ändå ibland syns på hemsidan är på grund av att vårt lagersaldo inte hunnit uppdateras mot hemsidan. Om du mottagit en icke fullständig order så kommer beloppet för denna/dessa varor också självklart återbetalas, alternativt krediteras på din faktura.
Kan jag byta en vara jag köpt?
Du kan byta en vara genom att kostnadsfritt returnera din mottagna vara och lägga en ny beställning.
Varför får jag inget kollinummer när jag väljer fraktsättet "hämta i butik"?
Har du beställt ditt paket med tjänsten "hämta i butik" så får du inget spårbart kollinummer, du får dock ett trevligt samtal eller mail när ditt paket är klart att hämtas i butiken.
Kan jag avbeställa min beställnig?
För att du ska få din beställning så fort som möjligt, så börjar vi arbeta med den kort efter att den blivit lagd. Därför har vi ingen möjlighet att annullera din beställnig.
Kan jag ändra eller komplettera min beställning?
Dessvärre har vi ingen möjlighet att lägga till eller ändra något i din beställning, detta för att vi packar dina varor kort efter att beställningen gjorts.
Hur gör jag en retur?
Fyll i returformuläret som följde med i paketet eller som du kan skriva ut här på sidan under Retur och reklamationer. Lägg med det i paketet som du returnerar. Klistra på returfraktsedeln som följer med i paketet och lämna in det på närmaste post-/schenkerombud. Vi har fria returer inom Sverige och Norge.

Inga etiketter eller liknande får sättas direkt på skokartongen vid en retur. Är kartongen skadad eller har tejp/fraktsedel på vid returen till oss tar vi ut en avgift om minst 20% av varans värde eller 300kr. Kepsar får ej skickas i kuvert utan måste skickas i kartong, då formen måste bibehållas.

Vi skickar ut ett mejl så fort vi har mottagit din retur. Återbetalning/uppdatering av faktura sker 1-5 vardagar efter att du mottagit returbekräftelsen via mejl. Observera att vid hög belastning kan returhanteringen ta upp mot 14 dagar. Om du har ytterligare frågor kontakta oss gärna via mail till: [email protected] eller på tel: 08-72 00 797. Det är viktigt att ange ordernumret i mejlet eller ha det redo när du ringer.
Jag ska returnera delar av eller hela min order och har valt Klarna Faktura, hur gör jag?
Ska du returnera en eller flera varor, och valt Klarna Faktura som betalningsmetod så rekommenderar vi er något av följande: Antingen så betalar ni för produkterna och väntar på en återbetalning från oss eller, så kontaktar du Klarna på 08-12012010 eller www.klarna.se och ber dem skjuta på förfallodatumet. Vi kan ha upp till 14 dagars hanteringstid på våra returer, så för att undvika ytterligare avgifter bör du välja ett utav dessa två alternativ.
Jag har inte fått min returfraktsedel, vad gör jag?
Om du vill returnera en produkt, men inte har fått med din returfraktsedel i din order, kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig! Se bara till att ha ert ordernummer redo, så vi snabbt kan skapa en ny fraktsedel för din retur.
Hur reklamerar jag en produkt?
Reklamationer måste meddelas via e-post ([email protected]) eller via telefon på 08-72 00 797 innan retur. Retur får inte ske förrän överenskommelse med oss har skett. I vissa fall kan ett foto räcka för att godkänna reklamationen, vilket innebär att vi vill ha en korrespondens innan garantiärendet sätter igång. För att både spara din tid och på miljön!
Varför har jag inte fått en faktura ännu?
Fakturan kommer till dig den 15e i varje månad om du valt klarna konto (delbetalning).
Annars kommer fakturan till den mailadress du uppgett. Har du fortfarande inte fått fakturan, kontakta Klarnas kundtjänst på tel. 08-120 120 10 och be dem skicka dig en ny.
Jag har valt faktura - varför har mitt köp blivit nekat av er?
När ett fakturaköp genomförs gör Klarna en microupplysning av dig som kund för att se om de kan erbjuda den önskade krediten. Ni får då omgående besked om köpet har beviljats eller inte. Om köpet nekas kan ni alltid kontakta Klarnas kundservice för mer information.
Hur fungerar rabattkoder?
Våra rabattkoder kan ibland ha vissa restriktioner, det är därför alltid viktigt att du läser informationen i samband med rabattkoden. Rabattkoden anges i kassan, i det ett fält som heter "Rabattkod" och är placerad under varukorgen. Efter du fyllt i fältet med koden, klickar du på "Aktivera kod". Du kommer då se att priset på produkten/produkterna ändras i varukorgen. Får du ingen rabatt, trots att du följt dessa instruktioner, är det viktigt att du inte lägger en beställning ändå om du vill ha rabatt. Vi har ingen möjlighet att lägga på rabatter i efterhand, så för att undvika felaktiga beställningar kan du höra av dig till vår kundtjänst via epost eller telefon, så hjälper vi till!
Hur lång tid tar det innan ni skickar min beställning?
Beställningar som läggs med Posten skickas samma dag om beställningen inkommit innan kl. 16.00 CET och innan 08.00 om ni väljer Schenker. Detta gäller om det inte har uppstått något problem med någon av varorna ni har beställt. Var uppmärksam och kolla din mejl dagarna efter ni lagt en order för att se om vi kontaktat er.
Varför har jag inte fått någon sms-avi?
Avvakta till eftermiddagen, har du inte fått någon avi per mejl eller sms får ni höra av er till Kundtjänst. Har ni ett kollinummer men ingen avi kan ni med hjälp av kollinumret och legitimation hämta ut paketet.
Mitt paketet var skadat när jag tog emot det, vad gör jag?
När du tar emot ditt paket från ditt ombud, eller vid hemlevarens, är det väldigt viktigt att du kontrollerar emballaget så det inte blivit skadat under transport. Om du ser att paketet/påsen är skadat måste du anmäla detta direkt hos ombudet/budet. Om du inte gör detta, och öppnar förpackningen, så är det väldigt svårt för oss och speditören att kunna lösa problemet.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Hämtar ni inte ut er paket kommer vi dra av 300kr för frakt samt administrativa avgifter. För att undvika detta kan ni välja att hämta ut paketet och göra en vanlig retur.
Finns varorna på webshopen i era markbutiker?
Många av varorna finns i våra markbutiker. Men tyvärr kan inte alla butikerna ha lika stort sortiment som webshoppen. Sortimentet hos markbutikerna skiljer sig också från varandra. Kontakta din närmaste butik för att ta reda på detta.
Hur vet jag vilken storlek jag ska ha?
Bredvid våra produktbilder finns en storleksguide, klicka på den så få du fram mer detaljerad information kring storleken på just den specifika produkten. Om du är osäker är viktigt att du läser guiden innan du beställer, då storlekarna kan skilja sig från produkt till produkt. Råkar beställa fel storlek så har du alltid 30 dagars returrätt när du handlar oss!
Hur ska jag veta vilken storlek på skor jag ska köpa?
Mät foten så här: Ställ dig med hälen mot en vägg och lägg något (t.ex. en bok) framför den längsta tån. Mät måttet mellan vägg och bok. Detta mått är din fotlängd. Eftersom man ofta har olika långa fötter bör du mäta båda fötterna och använda måttet från den längsta foten.

Till din fotlängd måste du lägga ytterligare 10-20 mm (beroende på hur bred eller smal din fot är samt bredden på den skomodell du väljer) för att få det innermått du behöver. Om din fot är 220 mm lång så behöver du troligen en sko som är ca 230 mm lång om foten är "normalbred".
Stämmer bilderna med färgen i verkligheten?
Vi kollar alltid våra bilder mot verklig vara för att säkerställa att färgen stämmer med det som visas på hemsidan. Eftersom färgen, på grund av inställningar och kvalitet, skiljer sig beroende på vilken skärm man har kan man ibland uppleva att produkten har en annan nyans än vad som visas på skärmen.
Är skostorlekarna i US eller UK?
Alla skorstorlekar är i US om inte annat anges. Kolla på storlekstabellen för att se vad storlekarna motsvarar i EU och CM.
Är det alltid helt exakta mått i storlekstabellerna på kläderna?
Storlekarna kan skilja sig någon CM mellan varje plagg.
Klistermärken / Stickers

Eftersom vi får mycket förfrågningar om gratis stickers, får du själv stå för kostnaden av porto. Vill du ha stickers? Skicka då ett kuvert till oss:

Hollywood.se
Vandagatan 3
164 74, Kista

I det kuvertet lägger du ett nytt kuvert med din adress och 2 st frimärken på, så lägger vi i stickers och skickar tillbaka till er.

 

 

Så här mäter du

För att kunna ta reda på om ett plagg kommer att passa dig har du ett antal mått som anges för varje produkt. Om du är osäker på om ett plagg passar just dig är det bäst att mäta och jämföra med ett plagg som du redan äger. De mått vi anger är följande:


1. Waist/Midja (x2) - Midjemåttet, bredden på plagget gånger två.
2. Length/Innerbenslängd - Från insidan av grenen ner till fotslutet på byxan.
3. Foot width/Fotvidd (x2) - Bredden vid fotslutet när byxan ligger platt, gånger två.
4. Chest/Bröstvidd (x2) - Längden från armhåla till armhåla, gånger två.
5. Length/Längd - Måttet från axeln ned till slutet av plagget.
6. Arm/Ärmlängd - Måttet från armhåla till armslut.


Övriga mått anges alltid i produktbeskrivningarna. Alla mått anges i centimeter.

 

 

Fraktsätt

Posten
Fraktavgift: 59 kr

Ditt paket skickas med Posten. Skriv in ditt mobilnummer i kassan så kommer Posten skicka aviseringen till din telefon när ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe! Om aviseringen dröjer och du med hjälp av kollinumret ser att ditt paket är framme så hämta ut paketet med kollinumret och legitimation. Paketet ligger hos ombudet i två veckor innan det skickas tillbaka till oss. För ej uthämtade paket, debiterar vi 300kr för frakter och hanteringskostnader.
Posten Hemleverans
Fraktavgift: 149 kr

När du väljer Hemleverans kör Posten paketet till din dörr! Vid detta leveranssätt måste du vara noga med att ange ett korrekt mobilnummer, då Posten kommer att kontakta dig för att avtala en avlämningstid. Paketet kan levereras på dagen fram till 16.00 helgfri måndag-fredag. Skulle du inte vara hemma vid avtalad avlämningstid lämnas en avi i din postlåda och du får själv hämta ut paketet hos ditt lokala postombud, eller få det utkört mot avgift.
Schenker
Fraktavgift: 39 kr

Ditt paket skickas med Schenker. Skriv in ditt mobilnummer i kassan så kommer Schenker skicka aviseringen till din telefon när ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe! Om aviseringen dröjer och du med hjälp av kollinumret ser att ditt paket är framme så hämta ut paketet med kollinumret och legitimation. Paketet ligger hos ombudet i två veckor innan det skickas tillbaka till oss. För ej uthämtade paket, debiterar vi 300kr för frakter och hanteringskostnader.
Best
Fraktavgift: 79 kr

Om du lägger din order en vardag innan kl. 15.00 levereras ditt paket hem till dig mellan 18.00 - 22.00 samma kväll. Denna tjänst fungerar enbart i Stor-Stockholm, Uppsala, Nynäshamn, Nykvarn, Norrtälje och Storvreta. Det är mycket viktigt att du anträffbar vid leveransadressen och kan ta emot din beställning mellan 18.00-22.00. OBS! Om du ej tar emot ditt paket kommer vi debitera 300kr extra för frakten och hanteringskostnader. Best aviserar dig via telefon strax innan leverans, är det att yttersta vikt att du lämnat rätt telefonnummer vid beställningstillfället, samt att du har telefon tillgänglig de utsatta tiderna.

Om du väljer att utföra ett byte eller en retur när du använt dig av Best som leveransmetod så ingår ingen returetikett då paketet körts med bud hem till dig. I dessa fall står du själv för returfrakten både vid byten och vid returer.
Bring (Norge)
Fraktavgift: 49 NOK

Alla importkostnader såsom frakt, tull och skatter är inkluderade i priset! Ditt paket skickas med BRING. Skriv in ditt mobilnummer i kassan så kommer BRING skicka aviseringen till din telefon när ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe! Om aviseringen dröjer och du med hjälp av kollinumret ser att ditt paket är framme så hämta ut paketet med kollinumret och legitimation. Paketet ligger hos ombudet i 2 veckor innan det skickas tillbaka till oss. För ej uthämtade paket, debiterar vi 300kr för frakter och hanteringskostnader.
Bring (Danmark)
Fraktavgift: 4,9 EURO

Ditt paket skickas till närmaste utlämningsställe. Trackingnummer skickas tillsammans med orderbekräftelsen.
Hämta i butik
Fraktavgift: 0kr

Paketet skickas till den valda butiken och kan hämtas ut där efter klockan 14:00 inom 1-3 vardagar. OBS: Medtag ID-kort och ordernummer. Endast personen som lagt beställningen kan hämta ut paketet och giltig legitimation krävs. Paketet ligger i butiken i max 14 dagar.
UPS (Norge)
Fraktavgift: 150 NOK

OBS! Moms, tull och avgifter tillkommer med UPS! Ditt paket skickas med UPS. UPS levererar direkt till din dörr mellan 08:00-19:00 och ditt paket levereras endast om någon är hemma och kan signera. Är du inte hemma vid första leveransförsöket kommer ett nytt försök göras dagen därpå. Efter tre försök och ingen är hemma skickas paketet tillbaka till oss. Om paketet levereras tillbaka till oss kommer du debiteras för frakt fram och tillbaka samt hanteringskostnader – totalt 300 kr
OBS: Avvikelser i leveranstiden förekommer, bor du på en mindre ort eller i norra Sverige kan du kontakta oss eller UPS så kan vi hjälpa dig ta fram leveranstiden för ditt paket. För tillfället går det ej att kombinera UPS med någon av Klarnas tjänster. Vi hänvisar därför till något av våra övriga betalsätt vid beställningar med UPS.
Posti (Finland)
Fraktavgift: €4,9

Leverans till ditt utlämningsställe. Tryggt, säkert och snabbt med Posti. När din order är skickad så är leveranstiden endast 1-2 dagar (enstaka orter 3 dagar). Du måste ange ditt mobilnummer i kassan, då kommer du att få SMS-avisering. För ej uthämtade paket, debiterar vi 30 EUR för frakter och hanteringskostnader.

Du kan själv välja ett uthämtningsställe för ditt paket via Postis hemsida. Val av uthämtningsställe är en avgiftsfri tjänst. Välj ett postkontor eller en paketautomat via denna länk: https://www.posti.fi/privatkunder/ta-emot/paket.html

 

 

Betalsätt

Visa/Master Card
Avgift: 0kr

Vi tar emot VISA, Master Card och Euro Card genom Klarna Checkout.
Det är tryggt och säkert att betala med kort på Hollywood. Klarna hanterar dina kortuppgifter direkt och säkert. Inga kortuppgifter sparas hos Hollywood. Vi tar inte ut någon avgift för denna tjänst. Kontakta din kortutgivare om du har frågor angående betalningen.
Se Klarnas villkor här
PayPal
Avgift: 0kr

Betala med ditt PayPal-konto. Enkelt och säkert. Kontakta PayPal vid eventuella frågor om betalningen.
Klarna delbetalning
Avgift: 29kr

Vi använder oss av Klarna Europe AB, som hanterar alla våra fakturor.
Du kan beställa mot faktura både som privatperson och företag. Vi leverera endast varorna till den adress där du eller ditt företag är skriven (privat: folkbokföringsadress alt. företag: sätesadressen). Klarna gör en kreditprövning innan de godkänner köpet. Vi överlåter alla våra fakturor till Klarna Europe AB.
Med denna tjänst väljer du hur mycket du vill betala i månaden. Lägsta beloppet är 50kr/mån eller 1/24 del av totalbeloppet. Du kan alltid välja att betala hela beloppet på en gång. Aviavgiften är 29kr. Inga uppläggningsavgifter. Vid beställning med Klarnas tjänster kan endast personen som registrerat köpet och står som beställare hämta ut paketet.
Se Klarnas villkor här
Klarna Faktura
Avgift: 0kr

Du kan beställa mot faktura både som privatperson och företag. Vi levererar endast varorna till den adress där du eller ditt företag är skriven (privat: folkbokföringsadress alt. företag: sätesadressen). Klarna gör en kreditprövning innan de godkänner köpet. Vi överlåter alla våra fakturor till Klarna Europe AB. Fakturan skickas till dig på email, direkt från Klarna. Vid beställning med Klarnas tjänster kan endast personen som registrerat köpet och står som beställare hämta ut paketet.
Se Klarnas villkor här
Postförskott
Avgift: 50kr

Betala när du hämtar ut ditt paket (Postens avgift).
Om du glömmer att hämta ut din postförskottsförsändelse inom 2 veckor så returneras ditt paket. Vi skickar då en faktura på frakt, returfrakt och administrativa avgifter - totalt 300kr. Tyvärr blir vi även tvungna att lägga en spärr på dig som kund vilket innebär att du inte kan handla på postförskott igen.
OBS! Snowboards (eller andra produkter) med längd över 140cm kan inte beställas mot Postförskott då Postens ombud inte kan hantera paket i den storleken.

 

Integritetspolicy

På Hollywood värnar vi om din personliga integritet och arbetar kontinuerligt med att säkerställa att dina personuppgifter är skyddade vid användning av våra tjänster.

 

Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in och använder din personliga information. Den beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande. Det är viktigt att du tar del av och förstår integritetspolicyn och känner dig trygg i vår behandling av dina personuppgifter. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid eventuella frågor (du hittar kontaktinformation längst ned i detta dokument).
 

Innehållsförteckningen nedan hjälper dig att navigera till de avsnitt som är av särskilt intresse för dig.

 

  1. Vad är en personuppgift?
  2. Vad är en personuppgiftsbehandling?
  3. Vem ansvarar för de personuppgifter Hollywood samlar in?
  4. När behandlar vi dina personuppgifter och vilken typ av personuppgifter behandlar vi?
  5. Varför behandlar vi uppgifter om dig?
  6. Lagliga grunder för behandling av personuppgifter
  7. Profilering
  8. Hur länge sparar vi dina uppgifter?
  9. Delning av personuppgifter
  10. Hur skyddar vi dina personuppgifter?
  11. Dina rättigheter
  12. Cookies
  13. Kontaktinformation

     

1. Vad är en personuppgift?

Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk, nu levande, person. T.ex kan bilder och ljudupptagningar som behandlas i dator vara personuppgifter även om inga namn nämns. Krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter (t.ex. IP-nummer) är personuppgifter ifall de kan kopplas till fysiska personer.
 

2. Vad är en personuppgiftsbehandling?

Behandling av personuppgifter är allt som sker med personuppgifterna. Varje åtgärd som vidtas med personuppgifter utgör en behandling, oberoende av om den utförs automatiserat eller ej. Exempel på vanliga behandlingar är insamling, registrering, strukturering, organisering, lagring, bearbetning, överföring och radering.
 

3. Vem ansvarar för de personuppgifter som Hollywood samlar in?

Chris Hollywood Konfektions AB, org.nr 556187-4131, Hornsbruksgatan 28, 117 34 Stockholm, är personuppgiftsansvarig för företagets behandling av personuppgifter och avser att behandla alla personuppgifter i enlighet med tillämplig lagstiftning (Europaparlamentets dataskyddsförordning 2016/679).
 

4. När behandlar vi dina personuppgifter och vilken typ av personuppgifter behandlar vi?

4.1 För dig som handlar hos Hollywood
Information som samlas in i samband med köp krävs för att du som konsument ska kunna ingå avtal med Hollywood och för att vi ska kunna fullfölja våra förpliktelser som hör till ett köp.

Den data vi behandlar är:
 

  • Namn
  • Personnummer
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Betalningsuppgifter
  • Kundnummer
  • IP-adress
  • Uppgifter om dina köp
  • Information om hur du använder Hollywood webbplats
     
4.2 För dig som som har ett konto på Hollywood
Innehar du ett konto på Hollywood samlar vi in de personuppgifter du lämnar vid kontoregistrering samt löpande insamling under tiden du har kvar ditt konto hos Hollywood.

Den data vi behandlar är:
  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Kundnummer
  • IP-adress
  • Uppgifter om dina köp
  • Information om hur du använder Hollywoods webbplats
     

4.3 För dig som prenumererar på Hollywoods nyhetsbrev
Vi strävar efter att du som prenumerant på Hollywoods nyhetsbrev ska få så intressant och relevant information/erbjudanden som möjligt.

Den data vi behandlar är:
 

  • E-postadress
  • IP-adress
  • Information om hur du använder Hollywoods webbplats
  • Hur du interagerar med våra nyhetsbrev (vilken typ av produkter och erbjudanden du finner relevanta)
  • Uppgifter om dina köp
     

4.4 För dig som deltar i våra utlottningar (“raffles”)
Vid speciella produktsläpp genomför vi så kallade raffles (utlottningar) där ett begränsat antal personer erbjuds möjlighet att köpa produkten.

Den data vi hanterar i de fallen är:
 

  • E-postadress
     

5. Varför behandlar vi uppgifter om dig?

De personuppgifter vi på Hollywood behandlar för dig som kund hos oss behandlas primärt i syfte att:
 

  • Fullgöra förpliktelser gentemot dig som kund. Exempelvis fullgörande av varuköp, fakturering och tillhandahållande av support.
  • Uppfylla leverans- och garantiåtaganden.
  • Erbjuda allmän kundvård och kundservice (t ex besvara frågor och korrigera felaktiga uppgifter).
  • Hantera kundförhållandet och tillhandahålla våra tjänster.
  • Förbättra och utveckla tjänster, produkter och funktioner.
  • Genomföra marknadsundersökningar med möjlighet att påverka erbjudanden och tjänster.
  • Förhindra missbruk eller olämplig användning av våra tjänster.
  • Uppfylla förpliktelser i samband med tävlingar.
  • Efterleva tillämplig lagstiftning.
  • Administrera och hantera ditt personliga konto hos Hollywood.
     

Personuppgifter för nyhetsbrevsprenumeranter kan, utöver uppräkningen ovan, behandlas i syfte att:
 

  • Lämna information och anpassad marknadsföring på hemsidan, e-post eller SMS.
  • Möjliggöra kommunikation med dig som Prenumerant via e-post eller SMS.


6. Lagliga grunder för behandling av personuppgifter

I det här avsnittet beskrivs de lagliga grunder och avvägningar som Hollywood baserar behandlingen av dina personuppgifter på.
 

Dina personuppgifter behandlas bland annat för att kunna fullgöra avtal med dig som kund, exempelvis för att genomföra varuköp. Dina personuppgifter kan komma att behandlas med stöd av samtycke från dig. Ditt samtycke måste vara frivilligt, specifikt, informerat och innebära ett otvetydigt medgivande för att gälla som rättslig grund. Vi samlar in samtycken från dig som nyhetsbrevsprenumerant för att kunna administrera uppgifter och erhålla information om dina inköp. Vidare lagras ditt beteende på vår hemsida, ditt intresse för våra erbjudanden och produkter samt din interaktion med Hollywood. Detta för att kunna fullgöra vårt åtagande att tillhandahålla dig personliga erbjudanden och målsättningen att kunna tillhandahålla en upplevelse skräddarsydd för just dig.
 

Viss behandling av personuppgifter som vi utför baserar sig på en, så kallad, intresseavvägning. Detta gäller exempelvis den behandling vi utför för att kunna skicka relevanta erbjudanden till just dig. Detta kan innebära en begränsad segmentering av kunder som t.ex. baserar sig på köpbeteende.
 

Hollywood behandlar inte känsliga personuppgifter med stöd av intresseavvägning.
 

I vissa fall kan Hollywood ha en rättslig förpliktelse att behandla dina personuppgifter. Detta gäller till exempel för den behandling av personuppgifter som vi utför för att kunna uppfylla bokföringslagens krav.
 

7. Profilering

För prenumeranter på Hollywoods nyhetsbrev kan vi komma att behandla dina personuppgifter genom profilering. Detta innebär att vi, baserat på hur du använder vår webbplats, vilka varor och erbjudanden du visat intresse för, vilka av våra nyhetsbrev du interagerat med samt uppgifter om inköp, kan leverera en relevant shoppingupplevelse för dig som användare och att vi kan tillhandahålla erbjudanden vi tror passar just dig. Du kan närsomhelst invända mot den här typen av behandling av dina personuppgifter. Detta gör du genom att kontakta [email protected]. När vi mottagit din anmälan kommer behandlingen av dina personuppgifter genom profilering att upphöra.
 

8. Hur länge sparar vi dina uppgifter?

Hollywood sparar dina personuppgifter så länge som behovet finns för att kunna fullgöra de uppgifter som de samlades in för. I vissa fall kan vi komma att spara uppgifterna längre om det behövs för att fullfölja lagstadgade krav eller bevaka Hollywoods rättsliga intressen.


För dig som kund
Hollywood sparar dina uppgifter i högst 24 månader (två år) efter det att du som kund senast interagerade med oss (genomförde köp eller var i kontakt med oss på annat sätt).


För dig som kontoinnehavare
Så länge du har ett konto hos Hollywood så sparar vi dina uppgifter.
 

9. Delning av personuppgifter

Hollywood kan komma att lämna ut personuppgifter till tredje part. Exempel på tillfällen då uppgifter kan vidarebefordras till tredje part är till speditör i samband med leverans av varor eller mediebyrå för distribution av marknadsföring.
 

Hollywood överför aldrig dina personuppgifter till tredje part för direktmarknadsföringsändamål.
 

Hollywood kan komma att lämna ut dina personuppgifter om det är nödvändigt för att följa gällande lagstiftning eller krav från myndigheter, för att tillvarata Hollywoods rättsliga intressen eller för att upptäcka, förebygga eller uppmärksamma bedrägerier och andra säkerhets- eller tekniska problem.
 

Hollywood har som målsättning att endast lagra personuppgifter inom EU/EES. Men om personuppgifter skulle föras över till något land utanför EU/EES säkerställer Hollywood att personuppgifterna är fortsatt skyddade enligt de lagar och regler som gäller för överföring av personuppgifter till länder utanför EU/EES.
 

10. Hur skyddar vi dina personuppgifter?

På Hollywood har vi vidtagit tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina uppgifter från obehörig åtkomst, manipulation och förlust. Vi anpassar fortlöpande våra säkerhetsåtgärder i enlighet med de framsteg och den utveckling som sker på området.
 

Endast de personer som faktiskt behöver behandla dina personuppgifter för att vi ska kunna uppfylla våra angivna ändamål har tillgång till dem.
 

Vid eventuella personuppgiftsincidenter åtar sig Hollywood att anmäla detta till ansvarig tillsynsmyndighet (Datainspektionen) utan onödigt dröjsmål och senast inom 72 timmar från det att incidenten har blivit känd. Om en sådan anmälan inte kan ske inom 72 timmar, ska Hollywood redogöra för skälen till fördröjningen i anmälan och information lämnas då i omgångar utan otillbörligt vidare dröjsmål.
 

Hollywood åtar sig att snarast möjligt underrätta dig om du är berörd av en personuppgiftsincident och vidta nödvändiga försiktighetsåtgärder.
 

11. Dina rättigheter

Hollywood ansvarar för att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande lagstiftning och vi kommer på din begäran eller på eget initiativ att rätta, avidentifiera, radera eller komplettera uppgifter som upptäcks vara felaktiga, ofullständiga eller missvisande.
 

Du har rätt att begära:
 

  1. Tillgång till dina personuppgifter
    Du har rätt att begära ett registerutdrag över vilka personuppgifter som finns registrerade om dig samt den behandling som vi genomför gällande dina personuppgifter. Du har även rätt att i registerutdraget få information om var uppgifterna har hämtats ifrån om personuppgifterna inte har samlats in från dig, förekomsten av automatiserat beslutsfattande (inklusive profilering) samt den förutsedda period under vilken uppgifterna kommer att lagras eller kriterierna som används för att fastställa denna period.
     
  2. Rättelse av dina personuppgifter
    Vi kommer på din begäran att så snabbt som möjligt rätta de felaktiga eller ofullständiga uppgifter vi behandlar om dig.
     
  3. Radering av dina personuppgifter
    Du har rätt att begära att dina personuppgifter tas bort. En förutsättning för detta är dock att de inte längre är nödvändiga för det ändamål de samlades in för. Det kan även finnas lagkrav på att vi inte omedelbart får radera dina personuppgifter i exempelvis bokförings- och skattelagstiftning. Vi kommer då att avsluta den behandling som görs för andra ändamål än att följa lagstiftningen.
     
  4. Begränsning av behandling
    Det innebär att dina personuppgifter markeras så att de endast får behandlas för vissa avgränsade ändamål. Du kan bland annat begära begränsning när du anser att dina uppgifter är felaktiga och du har begärt rättelse enligt avsnittet “Rättelse av dina personuppgifter” ovan. Under tiden uppgifternas korrekthet utreds kommer behandlingen av dem att begränsas.
     

Om Hollywood har lämnat ut dina uppgifter till tredje part kommer vi att underrätta dessa om eventuella rättelser eller radering av uppgifter samt begränsning av behandling av uppgifter.
 

Om dina personuppgifter finns lagrade hos Hollywood har du rätt till dataportabilitet. Detta innebär att du, under vissa förutsättningar, kan begära att få ut och överföra dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format till en annan personuppgiftsansvarig.
 

Om Hollywood personuppgiftsbehandling utförs med stöd av en intresseavvägning har du rätt invända mot denna. Vid en invändning fortsätter Hollywood endast behandlingen om det finns berättigade skäl till behandlingen som väger tyngre än dina intressen. Hollywood har bevisbördan för att sådana skäl föreligger.
 

Som registrerad äger du rätt att inge eventuella klagomål angående behandling av dina personuppgifter till Datainspektionen.
 

12. Cookies

De cookies vi använder oss av på Hollywood förbättrar normalt sett de tjänster vi erbjuder. Några av våra tjänster behöver cookies för att fungera korrekt, medan andra förbättrar tjänsterna för dig. Vi använder cookies för övergripande analytisk information avseende din användning av våra tjänster och för att spara funktionella inställningar såsom språk och andra uppgifter. Vi använder även cookies för att kunna rikta relevant marknadsföring till dig.
 

Om du vill erbjuder din webbläsare eller enhet dig möjlighet att ändra inställningarna för användningen och omfattningen av cookies. Gå till inställningarna för din webbläsare eller enhet för att lära dig mer om hur du justerar inställningarna för cookies. Exempel på sådant du kan justera är blockering av alla cookies, att endast acceptera förstapartscookies eller att radera cookies när du stänger ner din webbläsare. Ha i åtanke att vissa av våra tjänster kanske inte fungerar ifall du blockerar eller raderar cookies. Du kan läsa mer om cookies generellt på post- och telestyrelsens webbsida, pts.se.
 

13. Kontaktinformation

Har du några frågor om vår Integritetspolicy, behandlingen av dina personuppgifter eller om du vill begära ett registerutdrag är du välkommen att kontakta oss.

Chris Hollywood Konfektions AB
Hornsbruksgatan 28
117 34 Stockholm
Sverige

E-post: [email protected]
Telefon: 08-720 07 97
Organisationsnummmer: 556187-4131

 

 

Returer och reklamationer

Ändringar av order
Vi vill att du ska få ditt paket så snabbt som möjligt, så vi packar dina varor kort efter att din beställning har kommit in till oss. Vi har därför inte möjlighet att ändra i din order. Vill du lägga till en produkt eller ändra storlek var vänlig lägg en ny beställning.


Ångerrätt, returrätt och öppet köp
Du har rätt till 14 dagars ångerrätt enligt lag, men på Hollywood har du alltid 30 dagars full ångerrätt och returrätt (pengarna tillbaka)! Observera att det räcker med att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom 30 dagar från det att du mottagit varan. Ångerrätt och öppet köp gäller inte vid köp av underkläder eller badkläder, pga. att det är varor som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.


Vi har fria returer, vilket innebär att du inte behöver betala för frakt vid nyttjande av ångerrätt eller returrätt! Fraktsedel för retur medföljer i det ursprungliga paketet.

Notera att om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras. Vid retur av skor, vänligen använd kartongen vi skickade skorna i. Inga etiketter eller liknande får sättas direkt på skokartongen vid en retur. Många av våra skor är att betrakta som "Limited Edition" och då är skokartongen en del av varan. Kepsar får inte skickas i kuvert utan måste skickas till oss i kartong då formen måste bibehållas, använd gärna kartongen vi skickade kepsen i.

Vi följer Konsumentverkets regler och riktlinjer för e-handel (mer info här).


Returnera varor
Returformuläret ska alltid fyllas i och skickas tillsammans med varan/varorna som ska returneras. Det är viktigt att du fyller i returformuläret korrekt, det är bättre att fylla i för mycket än för lite. Paketera in produkterna väl antingen med egen låda/påse eller använd samma som du fick produkterna i. Klistra på den bifogade returfraktsedeln på utsidan av paketet och lämna in det på ditt närmaste Posten- eller Schenker-ombud. Om du har några frågor kontakta oss gärna på tel: 08-7200797 eller via mail till: [email protected]. Det är viktigt att ange ordernumret i mejlet. Vi har fria returer, vilket innebär att du inte behöver betala för frakt vid nyttjande av ångerrätt eller returrätt!

Returformulär för nedladdning:

 


Retur med Posten:
Besök ditt lokala Posten-ombud, skicka varan till:
Hollywood
BOX 1251
164 29 KISTA

Retur med Schenker:
Besök ett Schenker-ombud och använd tjänsten "Kundretur", även kallad "70 kronan". För att du ska kunna spåra ditt paket måste du spara kvittensdelen som du får hos ombudet. Om du inte gör det finns det ingen spårning av din retur. Skicka varan till:
Hollywood
Vandagatan 3
164 74 KISTA

Skriv ordernumret på utsidan av ditt returpaket då det kan påskynda returhanteringen. Returnerade varor ska vara oanvända och i nyskick, detta gäller även för förpackningar. Vid all kommunikation avseende returer/förfrågningar, skriv ditt ordernummer som meddelandeämne i mejlet till oss. Vi skickar ut ett mejl så fort vi har mottagit din retur. Återbetalning/uppdatering av faktura sker 1-5 vardagar efter att du mottagit returbekräftelsen via mejl. Observera att vid hög belastning kan returhanteringen ta upp mot 14 dagar.


Reklamation
Reklamationer måste meddelas via e-post eller via telefon på 08-72 00 797 innan retur. Retur får inte ske förrän överenskommelse med Hollywood har skett. I vissa fall kan ett foto räcka, vilket innebär att vi vill ha en korrespondens innan garantiärendet sätter igång. Vi följer Konsumentköplagen och vill du läsa mer om vilka regler som gäller, besök www.konsumentverket.se. Vi kommer följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.


Återbetalning
Om du har returnerat hela din order kommer vi att återbetala dig beroende på vad du betalat med. Vi har fria returer, vilket innebär att du inte behöver betala för returfrakten!

Kreditkortsköp och Paypal:
Om du returnerar en order eller delar av en order som du inhandlat via kreditkort eller Paypal behöver du inte skicka med något kontonummer då återbetalningen sker till samma konto som användes vid köpet.

Postförskottsköp:
Återbetalning görs till ditt bankkonto och vi behöver således dina kontouppgifter. Skicka alltid med ditt kontonummer.

Fakturaköp:
Har du valt att betala via Klarna Faktura eller Klarna Konto justerar vi orderbeloppet samt mejlar ut en uppdaterad faktura med det nya beloppet. Vid redan betald faktura kommer vi göra en återbetalning till Klarna som i sin tur gör en återbetalning till er. Kontakta Klarna för mer frågor: 08-120 120 10.

Ej uthämtade paket:
Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket på utlämningsstället. Om du inte hämtar ut paketet inom den tiden returneras det till oss. För ej uthämtade paket drar vi av 300kr för frakt och administrativa avgifter på summan som du skall få tillbaka.

 

 

Rabattkoder, kampanjer och övrigt

Rabattkoder
Vid kampanjer med rabattkoder eller andra erbjudanden så är det inte möjligt att aktivera några rabattkoder eller justera priset i efterhand. Rabattkoder måste aktiveras i kassan innan köpet slutförs för att vara giltigt. Rabattkoder gäller endast på varor till ordniarie pris, om inget annat anges, och kan inte kombineras med andra erbjudanden.


Villkor för "Mystery Box"
För specialprodukterna "Mystery Box" gäller följande: Full returrätt som vanligt men du måste returnera hela lådan. Alltså erbjuder vi inget byte.


Villkor för erbjudandet "2 för 1 / 3 för 2"
Erbjudandet köp 2 betala för 1 / 3 betala för 2 - få den billigaste på köpet gäller på både fullpris / nyheter och reavaror. När du köper tre varor får du automatiskt den billigaste på köpet.

Vid eventuell överförsäljning eller om en produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att makulera hela order. Vi kommer via mail informera dig om vilken produkt som är slut. När vi makulerar din order läggs de varor som fanns på din order upp på hemsidan igen och du kan då lägga en ny beställning.


Retur
Du har alltid 30 dagars full returrätt (pengarna tillbaka), detta gäller även på reaprodukter och under 3 för 2-kampanjen. OBS: Vid retur av den fria produkten sker ingen återbetalning då denna produkt aldrig debiterats för. Om du returnerar en produkt som du betalat för, men väljer att behålla den fria produkten har du inte längre rätt att ta del av kampanjen 3 för 2 och du får då betala för den fria produkten. Detta innebär att vi endast återbetalar mellanskillnaden mellan den fria produkten och den produkten du returnerar. Denna kampanj går ej att kombinera med andra erbjudanden.


REA-/Helgdagar
Under reatider och helgdagar kan leveranstiden ökas med 1-3 arbetsdagar. Vi ber er ha överseende med detta så lovar vi att vi gör så gott vi kan för att få iväg ditt paket så fort som möjligt. Under större REA-perioder har vi tyvärr begränsad möjlighet att kontakta dig som kund om din order inte skulle vara komplett.


Stora beställningar
Vi har absolut inget emot att du beställer mycket samtidigt. Dock vill vi reservera oss för orders som innehåller flera varianter av en av samma vara, framförallt när det gäller sneakers och limited editions. Har du funderingar kring detta, mejla Kundtjänst ([email protected]).


Prisfel
Vid eventuella prisfel förbehåller vi oss rätten att justera eller makulera beställningar.


Övrigt
Vi reserverar oss för fel utom vår kontroll, exempelvis force majeure. Sortimentet i webshoppen skiljer sig från det i markbutikerna. Vi garanterar alltså inte att det du ser på den här sidan finns i någon av markbutikerna.

 

 

Företagsinfo

Hollywood.se
Chris Hollywood Konfektion AB

Organisationsnummer:
556187-4131

Adress:
Vandagatan 3
164 74, Kista