• Bild
  • Stäng
$Template.Join('', $allProductImages)

Vi har tillfälligt stängt vår kundservice per telefon, pga. högt tryck och vi vill så effektivt som möjligt hjälpa alla kunder som har frågor.

Vi ber dig alltså att kommunicera med oss via mail:

 

info@hollywood.se

Uppge alltid ditt ordernummer vid all kommunikation med oss.

Vår kundtjänst hanterar inga fakturor eller betalningar. Fakturafrågor hänvisas istället till Klarna AB:
08-120 120 10
klarna.se

Att shoppa på Hollywood.se är enkelt!

...och du, vi skickar alltid med Hollywood-klistermärken/ stickers när du handlar på Hollywood.se!

Du behöver inte ansöka om medlemskap eller logga in för att handla.
När du är i kassan fyller du i:

• Namn, adress och din kontaktinfo
• Betalningsmetod
• Fraktsätt
• Klickar på Köp-knappen

...och allt är klart!!

Givetvis sparas dina kontaktuppgifter och din orderinformation.
Dessa uppgifter mailas även till dig tillsammans med ditt tracking-nummer och login för senare bruk.

Vill du följa upp din order, så använder du ditt login under "Logga in".
Här kan du se din orderstatistik och exakt var ditt paket befinner sig.

När paketet är på ditt utlämningsställe får du ett mejl eller sms.

Du måste vara 18 år för att handla på Hollywood.se.
Var är mitt paket?

När du beställer hos oss får du alltid ett bekräftelse-mail när vi skickar ut dina varor. I detta mail finns en länk och genom att klicka på länken kan du spåra ditt paket. Spårningen aktiveras först när speditören registrerat försändelsen, därför kan det hända att länken inte fungerar precis när bekräftelse-mailet skickas ut. Om du spårar ditt paket och ser att det finns hos ditt ombud, behöver du ej invänta en avi via post/SMS, utan du kan med hjälp av ditt kollinummer som står i spårningslänken, och legitimation, hämta ut ditt paket! Tyvärr är det inte möjligt att i efterhand ändra leveransadress på en order.

 

Har ni mottagit min retur?

På grund av högt tryck i onlinebutiken kan din retur i dagsläget ta längre tid än vanligt. Din retur hanteras inom 21 dagar från det att vi mottagit ditt paket. Så fort din retur har blivit registrerad och öppnad kommer du få ett mail som bekräftar detta. Har du inte fått en bekräftelse på att vi hanterat er retur inom 30 dagar från det att ni skickade tillbaka paketet, kontakta oss på info@hollywood.se, så ska vi försöka lösa problemet!

 

När får jag tillbaka pengarna för min retur?

För tillfället har vi högt tryck i onlinebutiken, vilket resulterar i att återbetalningarna kan bli något försenade. När du fått en bekräftelse på att din retur har blivit registrerad och hanterad, så kommer du därefter bli återbetalad. Du kan se din återbetalning på ditt kontoutdrag inom 5 bankdagar räknat från och med dagen du fick din returbekräftelse från oss. Återbetalningen görs alltid till samma betaltjänst som användes vid köpet.

 

Jag har inte fått alla varor i min order, vad händer nu?

Då vi för tillfället har många bra kampanjer och erbjudanden, så kan det hända att vissa av produkterna ni beställt hunnit ta slut i lager. Anledningen till att produkterna ändå ibland syns på hemsidan är på grund av att vårt lagersaldo inte hunnit uppdateras mot hemsidan. Om du mottagit en icke fullständig order så kommer beloppet för denna/dessa varor också självklart återbetalas, alternativt krediteras på din faktura.

 

Kan jag byta en vara jag köpt under en kampanj?

Om du köpt en produkt under kampanjperiod, så gäller rabatten för den ordern du gjort. Du kan tyvärr inte byta en produkt mot en annan efter kampanjens utgång och erhålla samma erbjudande. Självklart kan du byta storlek om du skulle behöva, men det är ej möjligt att överföra din rabatt från en produkt till en annan. Du kan heller inte i efterhand aktivera en rabattkod.

 

Klistermärken / Stickers
Vi skickar alltid med Hollywood-klistermärken / stickers när du köper något hos oss på Hollywood.se! Eftersom vi får mycket förfrågningar om gratis stickers, får du själv stå för kostnaden av porto. Vill du ha stickers? Skicka då ett kuvert till oss:

 

Hollywood
Vandagatan 3
164 74, Kista

 

I det kuvertet lägger du ett nytt kuvert med din adress och 2 st frimärken på, så lägger vi i stickers och skickar tillbaka till er.

 

Hur gör jag en retur?

Fyll i returformuläret som följde med i paketet eller som du kan skriva ut här på sidan under Retur, byten och reklamationer. Lägg med det i paketet som du returnerar. Klistra på returfraktsedeln som följer med i paketet och lämna in det på närmaste post-/schenkerombud. Vi har fria returer och byten inom Sverige och Norge.

Inga etiketter eller liknande får sättas direkt på skokartongen vid en retur. Är kartongen skadad eller har tejp/fraktsedel på vid returen till oss tar vi ut en avgift om minst 20% av varans värde eller 300kr. Kepsar får ej skickas i kuvert utan måste skickas i kartong, då formen måste bibehållas.

Vi skickar ut ett mejl så fort vi har mottagit din retur. Gäller det byte så skickas den nya varan när returen mottagits, inte innan dess. Gäller det retur så sker återbetalning/uppdatering av faktura 1-5 vardagar efter att du mottagit returbekräftelsen via mejl. Observera att vid hög belastning kan returhanteringen ta upp mot 14 dagar. Om du har ytterligare frågor kontakta oss gärna via mail till: info@hollywood.se eller på tel: 08-72 00 797. Det är viktigt att ange ordernumret i mejlet eller ha det redo när du ringer.

 

Varför har jag inte fått en faktura?

Fakturan kommer till dig den 15e i varje månad om du valt klarna konto (delbetalning). Annars kommer fakturan till den mailadress du uppgett. Har du fortfarande inte fått fakturan, kontakta Klarnas kundtjänst på tel. 08-120 120 10 och be dem skicka dig en ny.

 

Jag har valt faktura - varför har mitt köp blivit nekat av er?

När ett fakturaköp genomförs gör Klarna en microupplysning av dig som kund för att se om de kan erbjuda den önskade krediten. Ni får då omgående besked om köpet har beviljats eller inte. Om köpet nekas kan ni alltid kontakta Klarnas kundservice för mer information.

 

Finns varorna på webshopen i era markbutiker?

Många av varorna finns i våra markbutiker. Men tyvärr kan inte alla butikerna ha lika stort sortiment som webshoppen. Sortimentet hos markbutikerna skiljer sig också från varandra. Kontakta din närmaste butik för att ta reda på detta.

 

Stämmer bilderna med färgen i verkligheten?

Vi kollar alltid våra bilder mot verklig vara för att säkerställa att färgen stämmer med det som visas på hemsidan. Eftersom färgen, på grund av inställningar och kvalitet, skiljer sig beroende på vilken skärm man har kan man ibland uppleva att produkten har en annan nyans än vad som visas på skärmen.

 

Hur lång tid tar det innan ni skickar min order?

Orders som läggs med Posten som fraktsätt skickas innan kl. 16.00 CET samma dag om ordern inkommit, och innan 08.00 om ni väljer Schenker. Detta gäller om det inte har uppstått något problem med någon av varorna ni har beställt. Var uppmärksam och kolla din mejl dagarna efter ni lagt en order för att se om vi kontaktat er.

 

Varför har jag inte fått någon sms-avi?

Avvakta till eftermiddagen, har du inte fått någon avi per mejl eller sms får ni höra av er till Kundtjänst. Har ni ett kollinummer men ingen avi kan ni med hjälp av kollinumret och legitimation hämta ut paketet.

 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Hämtar ni inte ut er paket kommer vi dra av 300kr för frakt samt administrativa avgifter. För att undvika detta kan ni välja att hämta ut paketet och göra en vanlig retur.

 

Hur ska man veta vilken storlek på skor man ska köpa?

Mät foten så här: Ställ dig med hälen mot en vägg och lägg något (t.ex. en bok) framför den längsta tån. Mät måttet mellan vägg och bok. Detta mått är din fotlängd. Eftersom man ofta har olika långa fötter bör du mäta båda fötterna och använda måttet från den längsta foten.

Till din fotlängd måste du lägga ytterligare 10-20 mm (beroende på hur bred eller smal din fot är samt bredden på den skomodell du väljer) för att få det innermått du behöver. Om din fot är 220 mm lång så behöver du troligen en sko som är ca 230 mm lång om foten är "normalbred".

 

Är skostorlekarna i US eller UK?

Alla skorstorlekar är i US om inte annat anges. Kolla på storlekstabellen för att se vad storlekarna motsvarar i EU och CM.

 

Är det alltid helt exakta mått i storlekstabellerna på kläderna?

Storlekarna kan skilja sig någon CM mellan varje plagg.

 

För att kunna ta reda på om ett plagg kommer att passa dig har du ett antal mått som anges för varje produkt. Om du är osäker på om ett plagg passar just dig är det bäst att mäta och jämföra med ett plagg som du redan äger. De mått vi anger är följande:


1. Waist/Midja (x2) - Midjemåttet, bredden på plagget gånger två.
2. Length/Innerbenslängd - Från insidan av grenen ner till fotslutet på byxan.
3. Foot width/Fotvidd (x2) - Bredden vid fotslutet när byxan ligger platt, gånger två.
4. Chest/Bröstvidd (x2) - Längden från armhåla till armhåla, gånger två.
5. Length/Längd - Måttet från axeln ned till slutet av plagget.
6. Arm/Ärmlängd - Måttet från armhåla till armslut.


Övriga mått anges alltid i produktbeskrivningarna. Alla mått anges i centimeter.

 

Storlekarna kan skilja sig några centimeter mellan varje plagg.

 

Posten


Fraktavgift: 59 kr

Ditt paket skickas med Posten. Skriv in ditt mobilnummer i kassan så kommer Posten skicka aviseringen till din telefon när ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe! Om aviseringen dröjer och du med hjälp av kollinumret ser att ditt paket är framme så hämta ut paketet med kollinumret och legitimation. Paketet ligger hos ombudet i två veckor innan det skickas tillbaka till oss. För ej uthämtade paket, debiterar vi 300kr för frakter och hanteringskostnader.

 
Posten Hemleverans


Fraktavgift: 149 kr

När du väljer Hemleverans kör Posten paketet till din dörr! Vid detta leveranssätt måste du vara noga med att ange ett korrekt mobilnummer, då Posten kommer att kontakta dig för att avtala en avlämningstid. Paketet kan levereras på dagen fram till 16.00 helgfri måndag-fredag. Skulle du inte vara hemma vid avtalad avlämningstid lämnas en avi i din postlåda och du får själv hämta ut paketet hos ditt lokala postombud, eller få det utkört mot avgift.
 
Schenker


Fraktavgift: 39 kr

Ditt paket skickas med Schenker. Skriv in ditt mobilnummer i kassan så kommer Schenker skicka aviseringen till din telefon när ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe! Om aviseringen dröjer och du med hjälp av kollinumret ser att ditt paket är framme så hämta ut paketet med kollinumret och legitimation. Paketet ligger hos ombudet i två veckor innan det skickas tillbaka till oss. För ej uthämtade paket, debiterar vi 300kr för frakter och hanteringskostnader.
 
Hämta i butik


Fraktavgift: 0kr

Paketet skickas till den valda butiken och kan hämtas ut där efter klockan 14:00 inom 1-3 vardagar. OBS: Medtag ID-kort och ordernummer. Endast personen som lagt beställningen kan hämta ut paketet och giltig legitimation krävs. Paketet ligger i butiken i max 14 dagar.
Visa/Master Card

 

Avgift: 0kr

Vi tar emot VISA, Master Card och Euro Card genom Klarna Checkout. Det är tryggt och säkert att betala med kort på Hollywood. Klarna hanterar dina kortuppgifter direkt och säkert. Inga kortuppgifter sparas hos Hollywood. Vi tar inte ut någon avgift för denna tjänst. Kontakta din kortutgivare om du har frågor angående betalningen.
Se Klarnas villkor här

 

PayPal

Avgift: 0kr

Betala med ditt PayPal-konto. Enkelt och säkert. Kontakta PayPal vid eventuella frågor om betalningen.

 

Klarna delbetalning

Avgift: 29kr

Du kan beställa mot faktura både som privatperson och företag. Vi levererar endast varorna till den adress där du eller ditt företag är skriven (privat: folkbokföringsadress alt. företag: sätesadressen). Klarna gör en kreditprövning innan de godkänner köpet. Vi överlåter alla våra fakturor till Klarna Europe AB. Fakturan skickas till dig på email, direkt från Klarna. Vid beställning med Klarnas tjänster kan endast personen som registrerat köpet och står som beställare hämta ut paketet.
Se Klarnas villkor här

 

Klarna Faktura

Avgift: 0kr

Du kan beställa mot faktura både som privatperson och företag. Vi leverera endast varorna till den adress där du eller ditt företag är skriven (privat: folkbokföringsadress alt. företag: sätesadressen). Klarna gör en kreditprövning innan de godkänner köpet. Vi överlåter alla våra fakturor till Klarna Europe AB. Fakturan skickas till dig på email, direkt från Klarna. Vid beställning med Klarnas tjänster kan endast personen som registrerat köpet och står som beställare hämta ut paketet.
Se Klarnas villkor här

 

header>Postförskott

Avgift: 50kr

Betala när du hämtar ut ditt paket (Postens avgift). Om du glömmer att hämta ut din postförskottsförsändelse inom 2 veckor så returneras ditt paket. Vi skickar då en faktura på frakt, returfrakt och administrativa avgifter - totalt 300kr. Tyvärr blir vi även tvungna att lägga en spärr på dig som kund vilket innebär att du inte kan handla på postförskott igen. OBS! Snowboards (eller andra produkter) med längd över 140cm kan inte beställas mot Postförskott då Postens ombud inte kan hantera paket i den storleken.

Avbokning/ändringar av order

OBS: Vi kan inte avboka en order som är beställda på en helgdag. Använd returformuläret om du inte vill ha dina varor.

Eftersom din order behandlas kort efter att din beställning mottagits så har vi inte möjligt att avbeställa din order. Har du däremot lagt en beställning på en vardag mellan 17.00-07.00 och skriver ett mejl till cancellation@caliroots.com kan vi se över din order och eventuellt avbryta den. Du behöver i ämnesraden ha med väsentlig information för att vi ska kunna se över din avbeställning. Skriv CANCELLATION, ditt ordernummer, fraktsätt/fraktbolag i ämnet - så återkommer vi med svar så fort som möjligt.

Vi vill att du ska få ditt paket så snabbt som möjligt, så vi packar dina varor kort efter att din beställning har kommit in till oss. Vi har därför inte möjlighet att ändra i din order. Vill du lägga till en produkt eller ändra storlek var vänlig lägg en ny beställning.

 

Bytesrätt/öppet köp

När du handlar på Hollywood har du alltid 30 dagars full returrätt (byte eller pengarna tillbaka). När du byter kan du göra det till en vara som kostar lika mycket eller mindre än den returnerade produkten. Observera att det räcker med att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom 30 dagar från det att du mottagit varan. Gäller inte vid köp av underkläder och badkläder.

Notera att varan och även förpackningen måste vara i väsentligen oförändrat skick. Inga etiketter eller liknande får sättas direkt på skokartongen vid en retur. Är kartongen skadad vid returen till oss tar vi ut en avgift om minst 20% av varans värde eller 300kr. Kepsar får inte skickas i kuvert utan måste skickas till oss i kartong då formen måste bibehållas.

Vi följer Konsumentverkets regler och riktlinjer för e-handel (mer info här).

Du kan byta till en vara med samma värde eller billigare. Är varan billigare återbetalas mellanskillnaden till samma betalsätt som när du gjorde ditt köp. Vid postförskott behöver vi ditt bankkonto. Ange då kontonummer, clearingnummer och bank på retursedeln. Vi fria byten och returer. Har du frågor om din vara eller ditt köp, ring eller mejla oss så hjälper vi dig!

 

Returnera varor

Returformuläret ska alltid fyllas i och skickas tillsammans med varan/varorna som ska returneras eller bytas. Vid ett byte skickas den nya varan fraktfritt så fort returen är behandlad. Det är viktigt att du fyller i returformuläret korrekt, det är bättre att fylla i för mycket än för lite. Paketera in produkterna väl antingen med egen låda/påse eller använd samma som du fick produkterna i. Klistra på den bifogade returfraktsedeln på utsidan av paketet och lämna in det på ditt närmaste Posten- eller Schenker-ombud. Om du har några frågor kontakta oss gärna på tel: 08-7200797 eller via mail till: info@hollywood.se. Det är viktigt att ange ordernumret i mejlet. Vi har fria byten och returer, vilket innebär att du inte behöver betala för returfrakten!

Returformulär för nedladdning:

 

Retur med Posten:

Besök ditt lokala Posten-ombud, skicka varan till:

Hollywood
BOX 1251
164 29 KISTA
 
Retur med Schenker:

Besök ett Schenker-ombud och använd tjänsten "Kundretur", även kallad "70 kronan". För att du ska kunna spåra ditt paket måste du spara kvittensdelen som du får hos ombudet. Om du inte gör det finns det ingen spårning av din retur. Skicka varan till:

Hollywood
Vandagatan 3
164 74 KISTA

Skriv ordernumret på utsidan av ditt returpaket då det kan påskynda returhanteringen. Returnerade varor ska vara oanvända och i nyskick, detta gäller även för förpackningar. Vid all kommunikation avseende byten/returer/förfrågningar, skriv ditt ordernummer som meddelandeämne i mejlet till oss. Vi skickar ut ett mejl så fort vi har mottagit din retur. Gäller det byte så skickas den nya varan när returen mottagits, inte innan dess. Gäller det retur så sker återbetalning/uppdatering av faktura 1-5 vardagar efter att du mottagit returbekräftelsen via mejl. Observera att vid hög belastning kan returhanteringen ta upp mot 14 dagar, detta gäller både byte av vara samt återbetalning.
 
Garanti/ Reklamation

Eventuella garantier eller reklamationer måste meddelas via e-post eller via telefon på 08-72 00 797 innan retur. Retur får inte ske förrän överenskommelse med Hollywood har skett. I vissa fall kan ett foto räcka, vilket innebär att vi vill ha en korrespondens innan garantiärendet sätter igång. Vi följer Konsumentköplagen och vill du läsa mer om vilka regler som gäller, besök www.konsumentverket.se. Vi kommer följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
 
Återbetalning

Om du har returnerat hela din order kommer vi att återbetala dig beroende på vad du betalat med. Vi har fria byten och returer, vilket innebär att du inte behöver betala för returfrakten!

Kreditkortsköp och Paypal:
Om du returnerar en order eller delar av en order som du inhandlat via kreditkort eller Paypal behöver du inte skicka med något kontonummer då återbetalningen sker till samma konto som användes vid köpet.

Postförskottsköp:
Återbetalning görs till ditt bankkonto och vi behöver således dina kontouppgifter. Skicka alltid med ditt kontonummer även om du endast skickat tillbaka en vara för ett byte då den vara som du vill byta till kan vara slutsåld.

Fakturaköp:
Har du valt att betala via Klarna Faktura eller Klarna Konto justerar vi orderbeloppet samt mejlar ut en uppdaterad faktura med det nya beloppet. Vid redan betald faktura kommer vi göra en återbetalning till Klarna som i sin tur gör en återbetalning till er. Kontakta Klarna för mer frågor: 08-120 120 10.

Ej uthämtade paket:
Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket på utlämningsstället. Om du inte hämtar ut paketet inom den tiden returneras det till oss. För ej uthämtade paket drar vi av 300kr för frakt och administrativa avgifter på summan som du skall få tillbaka.

 

Rabattkoder

Vid kampanjer med rabattkoder eller andra erbjudanden så är det inte möjligt att aktivera några rabattkoder eller justera priset i efterhand. Rabattkoder måste aktiveras i kassan innan köpet slutförs för att vara giltigt. Vid byte kan en vara som är köpt till rabatterat pris endast bytas till likvärdig vara, eller billigare vara. D.v.s. man kan inte byta till en vara som är likvärdig med priset innan rabatten. Rabattkoder gäller endast på varor till ordniarie pris, om inget annat anges, och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

 

Villkor för "Mystery Box"

För specialprodukterna "Mystery Box" gäller följande: Full returrätt som vanligt men du måste i så fall returnera hela lådan. Alltså erbjuder vi inget byte av enstaka produkter.

 

Villkor för erbjudandet "3 för 2"

Erbjudandet köp 3 betala för 2 och få den billigaste på köpet gäller på både fullpris / nyheter och reavaror. När du köper tre varor får du automatiskt den billigaste på köpet.
 

Vid eventuell överförsäljning eller om en produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att makulera hela order. Vi kommer via mail informera dig om vilken produkt som är slut. När vi makulerar din order läggs de varor som fanns på din order upp på hemsidan igen och du kan då lägga en ny beställning.

 

Retur och byten

Du har alltid 30 dagars full returrätt (byte eller pengarna tillbaka), detta gäller även på reaprodukter och under 3 för 2-kampanjen. OBS: Vid retur av den fria produkten sker ingen återbetalning då denna produkt aldrig debiterats för. Om du returnerar en produkt som du betalat för, men väljer att behålla den fria produkten har du inte längre rätt att ta del av kampanjen 3 för 2 och du får då betala för den fria produkten. Detta innebär att vi endast återbetalar mellanskillnaden mellan den fria produkten och den produkten du returnerar. Denna kampanj går ej att kombinera med andra erbjudanden.

 

REA-/Helgdagar

Under reatider och helgdagar kan leveranstiden ökas med 1-3 arbetsdagar. Vi ber er ha överseende med detta så lovar vi att vi gör så gott vi kan för att få iväg ditt paket så fort som möjligt. Under större REA-perioder har vi tyvärr begränsad möjlighet att kontakta dig som kund om din order inte skulle vara komplett.

 

Stora beställningar

Vi har absolut inget emot att du beställer mycket samtidigt. Dock vill vi reservera oss för orders som innehåller flera varianter av en av samma vara, framförallt när det gäller sneakers och limited editions. Har du funderingar kring detta, mejla kundtjänst (info@hollywood.se).

 

Prisfel

Vid eventuella prisfel förbehåller vi oss rätten att justera eller makulera beställningar.

 

Övrigt

Vi reserverar oss för fel utom vår kontroll, exempelvis force majeure. Sortimentet i webshoppen skiljer sig från det i markbutikerna. Vi garanterar alltså inte att det du ser på den här sidan finns i någon av markbutikerna.

 

Hollywood
Chris Hollywood Konfektion AB

Organisationsnummer:
556187-4131

Adress:
Vandagatan 3
164 74, Kista